مقاله

اسباب بازی نوزاد

عمده فروش سرویس نوزاد

اسباب بازی نوزاد برخی از احساسات و ادراکات کودک انسان در همان دوره از زندگی مراحل رشد را در رحم طی می کند. این حواس شامل گوش و شنوایی است.

اسباب بازی نوزاد

اسباب بازی نوزاد

ابزارهای مفید

جغجغه ها، عروسک های صدا، وسایل موسیقی و ریتم، و اسباب بازی هایی با صداهای آرام و نه بلند و آرام بخش ابزارهای مفیدی برای بیدار کردن او یا ساکت کردن او در هنگام گریه هستند.

برخی دیگر از حواس مانند بینایی پس از تولد شکل لازم را به خود می گیرند.

رنگ‌های تند و با کنتراست بالا

یک تا دو هفته پس از تولد، نوزادان در ابتدا فقط رنگ‌های تند و با کنتراست بالا را در فاصله نزدیک تشخیص می‌دهند، اما رنگ‌های متوسط ​​و ملایم یا فواصل طولانی را تشخیص نمی‌دهند. آویزهایی به رنگ قرمز و سبز شاد که در اطراف گهواره او حرکت می کند می تواند توجه او را جلب کند.

لوازم جانبی ایمن

کم کم با گرفتن اشیا می تواند حس لامسه خود را با کنجکاوی خود ترکیب کند و هر دو را تقویت کند. بنابراین باید لوازم جانبی ایمن و مناسب سن او را به او بدهید.

بهداشتی بودن و قابل شستشو

دوران نوزادی (کودک و اسباب بازی) ایمنی وسایل موجود یکی از نکاتی است که بزرگسالان در تهیه اسباب بازی در تمام مراحل کودکی باید به آن توجه کنند.

از آنجایی که نوزادان به سرعت علاقه زیادی به مکیدن و گذاشتن اشیا در دهان پیدا می کنند، بهداشتی بودن و قابل شستشو بودن آنها نیز بسیار مهم است.

اشیاء ایمن

برای این دوره اشیایی که رنگ های روشن، نرم، ظریف و بزرگتر از دهان با صداهای آرام و جالب دارند، از جمله اسباب بازی و عروسک و مانکن مناسب است.

تقویت خلاقیت

دنیای کودکان (کودک و اسباب بازی) اگر واحد شمارش زندگی فرزندتان با ماه به سال مرتبط است، باید علاوه بر آموزش و تقویت خلاقیت او به فکر سرگرمی نیز باشید.

اشیاء حرکتی

او می تواند بنشیند و اشیاء را در اطراف خود حرکت دهد، می تواند راه برود و توپی را به جلو و عقب پرتاب کند، یا با چرخ هایی مانند اسکوتر، ماشین پلاستیکی و غیره، جسمی را فشار دهد یا بکشد.

کیفیت جابجایی و تعویض لباس برای خرید و تهیه اسباب بازی در سال اول زندگی نه تنها در اولویت است، بلکه در بیشتر موارد باید بعد از آن نیز تکرار شود تا تنبلی جای تحرک را نگیرد.

درک بهتر محیط

در سن دو یا سه سالگی، درک بهتر محیط به همراه سایر ویژگی های اسباب بازی اضافه می شود. کتاب های جالب، پازل ها، مکعب ها، حیوانات یا پرندگان از مواد سبک وزن، ابزارهای قابل تنظیم یا باتری دار برای حرکت یا پخش صدا و … علاوه بر سرگرمی، توانایی های آموزشی و خلاقیت کودک را نیز افزایش می دهد.

بازی های تیمی

آنچه از این پس به او علاقه مند است، حس خلاقیت را در او بیدار می کند، به احساسات و درک او شکل بهتری می بخشد، روش ها و راه حل ها را به او می آموزد، او را با دیگران همراهی می کند، به او یاد می دهد که با بازیکنان دیگر همکاری کند و او را مفید می کند.

تقویت هوش

ابزارهای نقاشی غیر سمی، توپ های بادی، بازی های فضای باز مانند سرسره و طناب کشی، وسایل مینیاتوری قدیمی مانند لوازم خانگی یا قطار و ماشین از جمله اسباب بازی هایی هستند که این وسایل را تقویت می کنند.

معیارهای صحیح (کودک و اسباب بازی) کارشناسان آگاه و تربیتی می گویند مشکل بسیاری از والدین در تهیه اسباب بازی این است که از دید خود نگاه کنند نه از دید فرزندان.

اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت

کسانی که اولین فرزند خود را به دنیا می آورند، بسته به علاقه و اشتیاق خود، گاهی محیط کودک را با اسباب بازی های مختلفی پر می کنند که به جای سرگرمی، کودک را گیج می کند.

برخی افراد با خرید اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت، نگرانی از خراب نکردن آن‌ها را دائماً به کودک یادآوری می‌کنند و ترس از نابودی و ناراحتی ناشی از آن را در دل او القا می‌کنند.

علاقه کودکان

گروهی دیگر به علایق، سلیقه یا حتی خاطرات اسباب بازی های خود توجه می کنند نه علاقه کودک. حتی ممکن است والدین توجه کودک به نوع خاصی از این اسباب بازی ها را اشتباه بدانند.

اسباب بازی نوزاد

مثلا هنوز خیلی از والدین هستند که خرید عروسک پسرانه یا توپ و به اصطلاح پسرانه برای دختر بچه ها را اشتباه می دانند! توجه به ایمنی، سلیقه و علاقه کودکان، سن آنها، سطح درک و هوش متفاوت آنها، امکان نوازش، تنوع رنگ ها و شکل ها و حتی ابعاد، جذابیت آنها برای کودک، توانایی، مهارت هایی مانند پرورش تخیل.

خرید اسباب بازی

آموزش سرگرمی، فرصت بازی، آزمایش، مقرون به صرفه بودن و … از جمله نکات خوب برای ساخت اسباب بازی هستند.

اگر می خواهید فرزندتان با سرگرمی با اسباب بازی ها، بسیاری از موضوعات پیرامون خود را بهتر درک کند، باید توانایی تشخیص استانداردهای نادرست را در خود و فرزندتان تقویت کنید. یکی از راه های ارزیابی این موضوع از نگاه به اسباب بازی های کودکان در خانواده ها مشخص است.

اسباب بازی نوزاد-اسباب بازی نوزاد-اسباب بازی نوزاد-اسباب بازی نوزاد-اسباب بازی نوزاد-اسباب بازی نوزاد-اسباب بازی نوزاد-اسباب بازی نوزاد-اسباب بازی نوزاد-اسباب بازی نوزاد-اسباب بازی نوزاد-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *