مقاله

بالش نوزاد

بالش نوزاد بیشتر روز و شب را در خواب می گذرانند و به همین دلیل محصولات خواب نوزاد باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. این وظیفه والدین است که شرایط مناسبی را برای نوزاد فراهم کنند و برای خوابیدن او از پتو، تشک، ملحفه و بالش استاندارد کودک استفاده کنند.

اگر یکی از وسایل خواب کودک فاقد کیفیت و استاندارد لازم باشد، ممکن است خطرات زیادی مانند خفگی، حساسیت و مشکلات دیگر را برای نوزاد به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر اندازه بالش کودک استاندارد نباشد، بر رشد و شکل گیری جمجمه او تأثیر نامطلوبی می گذارد و حتی می تواند مشکلات مغزی را افزایش دهد. علاوه بر بالش، پتو، ملحفه و روتختی کودک، باید کیفیت خوبی نیز داشته باشد.

بالش نوزاد

بالش نوزاد

 

بالش نوزاد

بهتر است کودکان تا 1 سالگی روی سطح صاف و بدون بالش بخوابند تا روی رشد بدن آنها تاثیری نداشته باشد. معمولا دمای بدن کودک در هنگام خواب افزایش می یابد و استفاده از بالش باعث تعریق او می شود.

ویژگی های بالش کودک
بهتر است سطح بالش کودک یکسان و کمی سفت تر از تخت باشد.
بالش کودک باید قابلیت جذب بالایی داشته باشد.
جنس روبالشی کودک باید مرغوب و نرم باشد.
از یک نوع بالش کودک برای مدت طولانی استفاده نکنید تا جمجمه کودک به درستی شکل نگیرد.
ارتفاع بالش کودک نباید خیلی زیاد باشد.
از بالش پر شده برای نوزاد استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.
بهتر است از بالش کودک با الیاف بامبو استفاده کنید زیرا خاصیت ضد الکتریسیته ساکن و ضد حساسیت دارد.
اندازه بالش کودک باید به گونه ای باشد که هنگام چرخاندن سر نوزاد به راحتی روی آن قرار گیرد.
مطلب پیشنهادی: معرفی انواع بالش

اندازه استاندارد بالش کودک چقدر باید باشد؟

بالش نوزاد نیز مانند سایر محصولات خواب نقش مهمی در ایجاد راحتی کودک دارد و باید از بالش های مناسب با شرایط بدن او استفاده کرد. تولیدکنندگان لوازم خواب بالش هایی با اندازه های استاندارد برای نوزادان، کودکان نوپا و خردسالان طراحی و تولید کرده اند.با توجه به وضعیت خواب کودک سعی کنید بالش هایی با ضخامت کمتر و متناسب با اندازه تشک کودک خریداری کنید. در سنین بالاتر بهتر است از بالش های بزرگتر متناسب با سن و وزن کودک استفاده کنید.. از طرفی مغز و جمجمه نوزادان در حال رشد است و استفاده از هر بالشی برای آنها مناسب نیست.

پارچه بالش و نوع الیاف

پارچه بالش و نوع الیاف در بالش بزرگسالان از گونه های مختلف ساخته می شود. در حالی که بالش های کودک معمولا در اندازه های استاندارد و مواد مرغوب تولید می شوند.بالش نوزاد به گونه ای است که فشار زیادی به گردن و شانه های کودک وارد نمی کند و نوع الیاف آن از تعریق و حساسیت جلوگیری می کند; اما بالش بزرگسال برای ویژگی ها و شرایط خواب کودک مناسب نیست و ممکن است فشار زیادی به سر کودک وارد کند.

نکات مهم هنگام خرید بالش کودک

استفاده از بالش غیر استاندارد برای نوزادان مناسب نیست و باید ابعاد بالش کودک در نظر گرفته شود. فاکتورهای مهمی مانند ابعاد، ضخامت، نوع پارچه، الیاف بالش  به کار رفته در آن و … موارد مهمی هستند که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید.در سنین پایین تر، کودک توانایی کنترل سر و گردن خود را ندارد و ممکن است به هر طرفی حرکت کند. به همین دلیل اندازه بالش باید متناسب با سر و بدن کودک باشد تا از فشار به سر کودک جلوگیری شود.

بالش استاندار نوزاد

با توجه به توصیه اکثر پزشکان، استفاده از بالش برای نوزادان زیر 2 سال توصیه نمی شود. اما بهتر است از یک بالش استاندارد با مواد مرغوب استفاده کنید تا تاثیر نامطلوبی بر سلامت فرزندتان نداشته باشد.با توجه به اینکه پوست نوزادان بسیار حساس است، به همین دلیل باید در خرید و انتخاب باب دقت زیادی داشته باشید.

بالش نوزاد-بالش نوزاد-بالش نوزاد-بالش نوزاد-بالش نوزاد-بالش نوزاد-بالش نوزاد-بالش نوزاد-بالش نوزاد-بالش نوزاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *