مقاله

لوازم سیسمونی بیمارستان

لوازم سیسمونی بیمارستان

لوازم سیسمونی بیمارستان در ماه های پایانی بارداری، شمارش معکوس برای حمل نوزاد دلبندتان آغاز می شود. بعد از ماه هفتم همیشه می توانید کیف بیمارستان را برای نوزاد و مادر بردارید و برای زایمان به بیمارستان بروید.

لوازم سیسمونی بیمارستان

لوازم سیسمونی بیمارستان

بنابراین بهتر است با بستن به موقع کیف بیمارستان، آماده پذیرایی از نوزاد خود باشید. در این مقاله چک لیستی از مواردی که در روز زایمان به آنها نیاز خواهید داشت را برای شما آماده کرده ایم تا بتوانید با خیال راحت آن کیف را تهیه کنید و منتظر تولد نوزاد دلبندتان باشید.

وسایل کیف نوزاد برای بیمارستان

لوازم مورد نیاز برای زایمان عزیزانتان در بیمارستان شامل اقلام مختلفی است. از پوشک و لباس گرفته تا محصولات بهداشتی. ابتدا از بیمارستان بپرسید که چه لوازمی را در روز زایمان در اختیار شما قرار می دهند. اجزای ضروری کیف نوزاد عبارتند از: البته در صورت تمایل می توانید برخی از این موارد را از لیست خود حذف کرده یا تعداد آنها را کاهش دهید:

پوشک

پوست لطیف نوزادان پس از تولد بسیار حساس است. بنابراین خوب است راهنمای خرید پوشک را مطالعه کنید و برای محافظت از پوست نرم نوزاد از پوشک مرغوب استفاده کنید. یک نوزاد در روز به 6 تا 8 تعویض پوشک نیاز دارد، پس بهتر است یک بسته کامل پوشک همراه خود داشته باشید. برای انتخاب سایز مناسب پوشک می توانید از نمودار سایز پوشک روی بسته بندی استفاده کنید.

لباس نوزاد

بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی یا پنبه تهیه شده اند. امکان جابجایی را در نظر بگیرید. 2 یا 3 لباس بیمارستان را در کیف نوزاد قرار دهید. لباس های بیمارستانی برای نوزادان شامل پیراهن دکمه دار، شلوار، شورت عینک، کلاه، دستکش، لباس زیر و جوراب است.

حوله دست

حتما یک حوله نرم و ظریف برای کودک به همراه داشته باشید. پس از شستن نوزاد، پرستار بدن نوزاد را با یک حوله ضد حساسیت خشک می کند.

بطری شیر

یک بطری شیر سبک با سری مناسب انتخاب کنید. یک سری ارتودنسی برای نوزادان توصیه می شود.

شیر خشک

شیر مادر حرف اول را می زند، اما مانند بیشتر مادران، ممکن است در چند روز اول پس از زایمان، شیر کافی نداشته باشید. بنابراین بهتر است در لوازم کودک خود یک قوطی شیر خشک داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت به عزیزتان غذا بدهید. شیرخشک را حتما از داروخانه خریداری کنید و در هنگام خرید به تاریخ ساخت و انقضا توجه کنید.

پتو نوزاد

یک پتوی مناسب برای فصل به کیفیت خواب کودک کمک می کند. به مدت نه ماه، نوزادان در حضور گرم و مهربان مادر بزرگ شدند. بنابراین گرمای پتو به نوزاد احساس امنیت می دهد. بهتر است از پتویی با ضخامت مناسب استفاده کنید.

قنداق

حمل نوزاد با قنداق برای شما راحت تر خواهد بود. این وسیله به خوابیدن نوزاد کمک می کند و به او احساس آرامش و امنیت می دهد.

برس موی کودک

برخی از نوزادان پس از تولد موهای بلندی دارند. برای شانه کردن و مرتب کردن موهای ظریف کودک بهتر است یک برس یا شانه نرم به همراه داشته باشید.

قیچی ناخن

کودک ممکن است ناخن های بلند یا تیز داشته باشد. وقتی ناخن های کودکتان را کوتاه می کنید، مطمئن باشید که صورت ظریف او خراشیده نمی شود.

پارچه ها

برای تمیز کردن بهتر پوست کودک، دستمال مرطوب به کارتان می آید. دستمال مرطوب با عصاره بابونه بیشتر برای پوست حساس کودک مناسب است.

وسایل مادر برای بیمارستان را دور بریزید

بعد از بستن کیف نوزاد، نوبت به جمع آوری کیف زایمان مادر می رسد. برای نظم و آرامش بیشتر توصیه می شود کیف بیمارستان نوزاد و مادر را جداگانه نگهداری کنید. علاوه بر وسایل شخصی مورد نیاز مادر، بسته به نوع زایمان، وسایل مختلفی در کیف بیمارستان قرار می گیرد.

لباس های راحت و گشاد

پس از تجربه شیرین زایمان، مادر نیاز به استراحت دارد. پوشیدن لباس های راحت و گشاد باعث می شود مادر احساس راحتی کند. برای راحتی شیردهی، پوشیدن لباس دکمه دار توصیه می شود. برای اینکه بعد از زایمان احساس سرما نکنید، بهتر است یک جفت جوراب ضخیم به همراه داشته باشید.

دمپایی

یک دمپایی راحت انتخاب کنید که لیز نباشد یا پاشنه داشته باشد. البته اکثر بیمارستان ها برای شما دمپایی تهیه می کنند. با این حال، برای حفظ امنیت، بهتر است یک جفت دمپایی راحت در کیف خود قرار دهید.

لوازم آرایشی

پس از زایمان، ممکن است لب های شما خشک شوند. بنابراین مطمئن شوید که در کیف بیمارستان خود بالم لب یا ژل نفتی دارید. علاوه بر سایر لوازم آرایشی، کافی است مرطوب کننده، ضد آفتاب، لوسیون بدن، مسواک و خمیردندان مصرف کنید.

لوازم سیسمونی بیمارستان-لوازم سیسمونی بیمارستان-لوازم سیسمونی بیمارستان-لوازم سیسمونی بیمارستان-لوازم سیسمونی بیمارستان-لوازم سیسمونی بیمارستان-لوازم سیسمونی بیمارستان-لوازم سیسمونی بیمارستان-

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *