مقاله

لوازم خواب نوزاد

لوازم خواب نوزاد این روزها به دلیل کوچک بودن و حجم فضاها، تخت نوزاد باید متناسب با محیط طراحی شود. فضای محدود در اتاق خواب ها، سازندگان سرویس خواب را به فکر ایده های جدیدی برای این منظور انداخته است. می توان گفت که روتختی نوزاد یکی از عناصر کلیدی اتاق خواب کودک است. اشتراک فضا با عضو جدید خانواده، باعث می شود تا کمی بیشتر به خرید تجهیزات برای این منظور توجه شود. در ادامه این مطلب از سایت تیا م نی نی ما همراه باشید.

 

لوازم خواب نوزاد

لوازم خواب نوزاد

ویژگی های تخت نوزاد و تخت آن

یکی از مهم ترین لوازم در هنگام تولد اولیه نوزاد، تخت خواب آن است. از آنجایی که کودک در ماه های اول سال بیشتر وقت خود را در گهواره یا تخت خواب می گذراند، توجه به این موضوع ضروری است. نکاتی که در هنگام خرید تخت کودک باید در نظر گرفته شود به شرح زیر است:

اندازه تخت
ارتفاع و قابلیت تنظیم
پایداری
لوازم تزئینی
ست ملحفه و تشک
چرخ های متحرک
اندازه و اندازه تخت کودک

استاندار بودن تخت لوازم نوزاد

اندازه استاندارد تخت نوزاد ثبت نشده است و تشک باید با توجه به اندازه، سن و سن نوزاد  تهیه شود. بهترین توصیه هنگام تهیه تخت این است که از محصولی هم اندازه نوزاد  خود استفاده کنید. مثلاً تخت نباید آنقدر بزرگ باشد که کودک در آن غلت بخورد و قدرت بازگشت به حالت اولیه خود را نداشته باشد یا آنقدر کوچک و باریک باشد که فضا برای او مانند قفس باشد و آن را از بین ببرد. قدرت حرکت از سوی فرزند شما؛ بنابراین بهترین اندازه تخت، متوسط ​​و معمولی است. از طرفی کودک 9 ماه از عمر خود را در رختخواب خود می گذراند، توجه به کیفیت محصول نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ارتفاع قابل تنظیم تخت سرویس خواب نوزاد

پایه تخت در تخت نوزاد یکی از مواردی است که در صورت داشتن قابلیت تغییر قد برای خانواده ها به صرفه است. اگر این مزیت شامل تخت باشد، برای مدتی نیاز شما به تخت را برطرف می کند. سرویس خواب نوزاد  پس از یک دوره تقریباً 3 تا 6 ماهگی کودک شروع به حرکت در رختخواب می کند و به همین دلیل توصیه می شود ارتفاع تخت را کاهش دهید. این کار تخت کودک شما را از حرکت محافظت می کند.

لوازم خواب نوزاد

پایداری تخت

یکی از ویژگی های روتختی نوزاد و کودک این است که عموماً به صورت فانتزی ساخته می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید به چند نکته توجه کنید. تخت را تکان دهید و پاهای پایینی را بررسی کنید. کج بودن تخت برای آن عیب محسوب می شود. دومین موردی که باید به آن توجه کرد قسمت هایی است که باعث حرکت تخت می شود. نحوه اتصالات باید به خوبی بررسی شود زیرا عدم استحکام در بست ها باعث جدا شدن آنها پس از مدتی می شود. نکته سوم در مورد ویژگی های سرویس خواب کودک ظرفیت و حجمی است که تخت نوزاد می تواند در خود جای دهد.

تزیینات کنار تخت نوزاد

توصیه می شود از تختی استفاده کنید که لوازم جانبی آن تا حد امکان حداقل طراحی شده باشد. این اکسسوری ها ظاهری فریبنده دارند و فقط به جنبه فانتزی ماجرا توجه دارند. اگر شما در اتاق کودک حضور ندارید، ممکن است هر یک از قسمت هایی که برای جلوه دادن تخت متصل شده اند جدا شده و به کودک شما آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می شود در امکانات سرویس خواب کودک تا حد امکان تخت ساده خریداری کنید و از طرفی هزینه زیادی برای آن نپردازید. زیرا با افزایش این وسایل و لوازم، قیمت سرویس خواب نوزاد نیز افزایش می یابد.

ویژگی های روتختی و ملحفه نوزاد

توصیه می شود هنگام خرید روتختی از فکر خرید بالش و لحاف پرهیز کنید. کودک را معمولاً تا یک سالگی روی تخت بدون بالش می خوابانند. همچنین برای خرید تشک باید توجه داشت که سایز آن به گونه ای تنظیم شود که دست و پای کودک داخل نرده های تخت گیر نکند. در نهایت، ملافه باید از چند رنگ پنبه ای ساخته شود.

لوازم خواب نوزاد

چرخ های متحرک برای تخت نوزاد

تخت کودک چرخدار یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید سرویس خواب کودک باید به آن توجه کرد. ست اتاق خواب کودک باید تمامی وسایل لازم برای جابجایی را داشته باشد و به همین دلیل برخی از آن ها با چرخ تولید می شوند. بلند کردن و جابجایی تخت در دراز مدت به کمر شما آسیب می زند و به همین دلیل پاها به چرخ هایی مجهز شده اند تا حرکت آن را برای شما آسان کنند. توصیه می شود زمانی که کار جابجایی تمام شد چرخ ها را قفل کنید تا تخت به خودی خود حرکت نکند.

لوازم خواب نوزاد- لوازم خواب نوزاد- لوازم خواب نوزاد- لوازم خواب نوزاد- لوازم خواب نوزاد- لوازم خواب نوزاد- لوازم خواب نوزاد- لوازم خواب نوزاد- لوازم خواب نوزاد- لوازم خواب نوزاد

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *