مقاله

مدل لحاف تشک نوزاد پسر

مدل لحاف تشک نوزاد پسر

مدل لحاف تشک نوزاد پسر اکثر مادران فکر می کنند استفاده از بالش برای کودکان اجباری است و قرار ندادن بالش زیر سر نوزاد باعث ناراحتی او می شود، اما این تصور اشتباهی است.

مدل لحاف تشک نوزاد پسر

مدل لحاف تشک نوزاد پسر

باید بدانید که تا دو سالگی نباید زیر سر نوزاد بالش بگذارید. بلکه ممکن است استفاده از بالش برای نوزادان زیر دو سال خطر خفگی و مرگ ناگهانی در خواب را افزایش دهد.

خطر خفگی کودک

بنابراین اشتباه نکنید: استفاده از بالش به خواب بهتر کودک شما کمک نمی کند. سر ظریف و حساس کودک در بالش نرم فرو می رود و خطر خفگی کودک را افزایش می دهد. حتی ممکن است وقتی کودک سر خود را روی بالش می چرخاند، بالش جلوی بینی او قرار گرفته و راه هوایی او را مسدود کند.

خطر ابتلا به سندرم مرگ

علاوه بر خطر خفگی، استفاده از بالش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می دهد. اگر بالش پر از پر، پشم و اسفنج باشد ممکن است هنگام بیرون آمدن از بالش باعث خفگی کودک شود. برخی از افراد می پرسند که آیا بالش نعل اسبی برای کودک ما خوب است یا خیر؟ بالش نعل اسبی، بالش سنتی برای نگه داشتن سر نوزاد مانع حرکات کودک می شود و استفاده از این بالش نیز خطرناک است.

سن مناسب کودک برای استفاده از بالش

متخصصان اطفال معتقدند سن خاصی برای استفاده از بالش در کودکان وجود ندارد اما برخی می گویند یک سالگی سن مناسبی برای استفاده از بالش است.

در این سن کودک نوپا به تدریج به استفاده از بالش عادت می کند. در سن یک سالگی، خطر خفگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، اما توصیه می شود تمام وسایل اضافی در گهواره را بردارید.

حساسیت

بهتر است صبر کنید تا کودک به جای گهواره روی تخت بخوابد و سپس از یک بالش صاف، سفت و کوچک استفاده کنید. هرگز از بالش پر استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث حساسیت شود و اگر سر نوزاد زیر بالش باشد باعث خفگی نوزاد می شود. پس در هنگام خرید نه تنها به مدل تشک و بالش پسرانه و دخترانه توجه کنید، بلکه به موارد بالا نیز توجه کنید و بالش های یک تا دو ساله به بعد خریداری کنید.

موقعیت کودک

ابتدا وقتی کودک به خواب می رود بالش را زیر سر او قرار دهید. سپس می توانید موقعیت کودک خود را شناسایی کرده و مطمئن شوید که سر او روی بالش قرار دارد. اگر احساس می کنید که کودکتان مرتب سرش را تکان می دهد، بالش را بردارید و تا یک هفته از آن استفاده نکنید. پس از مدتی دوباره بالش را روی بالش بگذارید و وقتی مطمئن شدید که کودک سر خود را به درستی روی بالش گرفته است، شروع به استفاده از بالش کنید.

نکاتی برای انتخاب مدل بالش

بالش کودک باید سفت، صاف و کوچک باشد. همانطور که گفته شد خرید بالش نرم و پر باعث خفگی و آسیب به کودک می شود. بعد از خرید آن خودداری کنید. اگر از سفتی و نرمی بالش اطلاعی ندارید، آن را کمی فشار دهید، اگر سریع به حالت اولیه برگردد بالش خیلی نرم است و نباید آن را بخرید. بالشی بخرید که نه خیلی نرم باشد و نه خیلی سفت.

تشک مناسب برای نوزاد

تشک های کرکی، نرم و کرکی برای کودکان راحت و مناسب به نظر می رسند، اما بسیار خطرناک نیز هستند. قبل از هر چیز باید بگوییم تشکی که خریداری می کنید باید هم اندازه و هم اندازه تخت باشد تا دست یا اشیاء دیگر بین تخت و تشک گیر نکند و تشک تمام فضای تخت را پر کند. چنین تشکی هیچ خطری برای نوزاد ندارد و در هیچ فضا و سوراخی گیر نمی کند.

مدل تشک و بالش

اگر تشکی که می گیرید کیفیت خوبی داشته باشد بر خلاف تشک های فومی شکل خود را از دست نمی دهد. نکته مهم دیگری که در تهیه مدل تشک و بالش برای دختر و پسر باید به آن توجه کنید این است که تشکی که انتخاب می کنید باید دارای تعداد زیادی سوراخ تهویه باشد.

خطر ابتلا به سندرم مرگ

توجه داشته باشید که تشک کودک شما نباید خیلی پف دار و باد شده باشد و یک پتوی نرم و کرکی در آن قرار دهید. پتوها، بالش‌ها و تشک‌های نرم، پف‌شده و پف‌دار ظاهری راحت دارند، اما سلامت و ایمنی کودک را به خطر می‌اندازند، زیرا خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی وجود دارد و به هیچ وجه نباید این بالش‌ها را در نزدیکی کودک قرار دهید.

مدل لحاف تشک نوزاد پسر-مدل لحاف تشک نوزاد پسر-مدل لحاف تشک نوزاد پسر-

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *